BMI Berekenen

berekenen

Gebruik deze berekeningsmethode om het aantal calorieën dat u nodig heeft om uw huidige gewicht te behouden, in te schatten.

De 'Harris Benedict vergelijking' is een formule die uw BMR gebruikt en bovendien rekening houdt met uw (uitwendige) lichaamsactiviteiten. Op deze manier wordt uw totaal dagelijks energieverbruik berekend. De enige factor waarmee geen rekening wordt gehouden in de 'Harris Benedict vergelijking', is uw vetvrij lichaamsgewicht. Denk eraan, lichamen met minder vet hebben meer calorieën nodig dan lichamen met meer vet. Gezien de vergelijking hier geen rekening mee houdt, zal het resultaat wel heel precies zijn, behalve in de gevallen van een heel gespierde persoon (de vergelijking zal een te lage caloriebehoefte aangeven) en van personen met heel veel vet (de vergelijking zal een te grote caloriebehoefte aangeven).

Om uw totale dagelijkse caloriebehoefte te laten berekenen, kan u de activiteiten aanduiden die het meest met uw dagactiviteiten overeenkomen.

  1. Zittend (weinig of geen beweging)
  2. Licht actief (lichte beweging / sport 1-3 dagen/week)
  3. Gemiddeld actief (gemiddelde beweging / sport 3-5 dagen/week)
  4. Heel actief (zware beweging / sport 6-7 dagen/week)
  5. Extra actief (heel zware beweging / sport en fysieke job of 2x training)